PIM – Product Information Management

Lev op til efterspørgslen på detaljeret produktinformation både før, under og efter et køb

kaastrup|andersen designer og implementerer jeres løsninger, så produktinformation kan præsenteres og integreres i dialogen med kunden.

En digitaliseret købsproces styrkes og fremmes, når de bagvedliggende produktdata håndteres i tidssvarende og integrerede løsninger såsom PIM og PLM. Og når vi ser på den generelle udvikling på markederne er det tydeligt, at evnen til at konvertere kundens behov til køb via virksomhedens digitale platforme er afgørende for fastholdelse af positionen i det nuværende marked og vækst i det fremtidige marked.

Et PIM system forbedrer jeres interne processer markant, og samtidig øger det transparensen mellem produktudvikling, salg og marketing. Det danner grundlag for at skabe den gode kundeoplevelse, som igen øger forretningen. Med et godt PIM system sikrer I ”Single Source of Truth”, fordi et PIM system holder informationen om jeres produkter opdateret ét sted.

Når jeres virksomhed skal imødekomme kundens behov for information i købsprocessen, er der brug for løsninger, der kan håndtere store mængder produktinformation på en omkostningseffektiv måde. Gevinsterne kan opnås med enkle og automatiserede processer på tværs af systemerne.

kaastrup|andersen hjælper jer til en sammenhængende løsning, der bygger broen fra konsistente produktdata til e-commerce løsninger. Vi sikrer jer en løsning, der er på forkant med behovet for nye produkter og nye tiltag, ved at gennemføre processen fra start til slut.

Proces for valg af PIM-system

 

Drøfter I udfordringer som herunder, vil løsningsrummet gå i PIM retningen

  • En markant del af vores kunder forlader sitet før et køb er gennemført
  • Sprogversioner er ikke understøttet i produktdata systemer
  • Produktdata er placeret i mange systemer, der ikke er tilgængelige på tværs af kanaler

Vil du vide mere?

Thomas Tengstedt

Sales Manager
+45 70 27 77 19
Kontakt mig