Service

hvordan forbedrer vi de små marginaler i servicebranchen?

Det har igennem årtier været en udfordring at skabe sund og stærk indtjening i servicebranchen

Servicebranchen er generelt præget af små indtjeningsmarginer som følge af hård konkurrence og lave indgangsbarrierer for nye aktører. Dertil kommer et meget stort prisfokus i bl.a. mange af de offentlige udbud, som er en vigtig del af branchens forretningsgrundlag.

Med en lille indtjeningsmargin er det få og små fejldispositioner, der afgør forskellen på røde eller sort tal på bundlinjen. Det betyder at der ses en del nye aktører såvel som en del der må lukke ned igen efter en kortere periode på markedet.

Omkostninger på driften er således kontinuerligt under det skarpe øje, hvor cost-hunting er på agendaen for ledelsen.

kaastrup|andersens solide erfaring med løsninger til driftsoptimering, der blandt andet ved brug af digitalisering og robotisering repræsenterer gode indtjeningspotentialer, som kan øger margin for servicevirksomheden.

Vil du vide mere?

Harald Høi Andersen

Director
+45 70 27 77 19
Kontakt mig